Referencer

HeadSpace vælger CrewPlan til alle 32 afdelinger

HeadSpace vælger CrewPlan til alle 32 afdelinger

Det er en kæmpe stor fornøjelse at kunne byde alle 32 HeadSpace lokalcentre velkommen som brugere af CrewPlan.

HeadSpace har 32 afdelinger fordelt i hele Danmark med ca. 700 frivillige, der hjælper sårbare og udsatte unge med anonym rådgivning og saferspaces, hvor unge kan møde andre unge i tilsvarende livssituationer.

Vi er utroligt stolte over at kunne være med til at organisere så vigtig en funktion, CrewPlan blev blandt andet valgt på grund af hvor nemt og tilgængeligt at vagtplanlægning med CrewPlan fungerer som perfekt understøtter de mange frivilliges hverdag, samt gør det nemt at dele relevant information med de frivillige via opslagstavle, intranet og automatiske remindere om kommende vagter.

Copenhagen Pride

1000 frivillige og 7000 timers frivillig arbejde, kræver det rigtige frivilligsystem.

I 2022 oven på to års corona-nedlukning stod Copenhagen Pride med en stor udfordring, hvor de skulle genskabe et aktivt frivilligkorps til at skabe Danmarks nok mest farverig og ufatteligt vigtige menneskerettigheds-festival Copenhagen Pride.

På kun to måneder lykkedes det at rekruttere tæt ved 1000 fantastiske frivillige direkte ind i Cph Pride's frivilligsystem leveret af CrewPlan. Det var en ufattelig stor succes som oversteg selv de bedste forhåbninger om hvor mange der stod klar til at være med til at skabe og afvikle så vigtig en begivenhed som Copenhagen Pride. Lige over 500 af de rekrutterede frivillige tog del i dette års pride.

Læs mere om samarbejdet med Copenhagen Pride i denne skønne artikel om frivillighed.

Hammel Hestemarked

Ca. 500 frivillige løfter i flok for at skabe et af Danmarks ældste kræmmermarkeder

Det kræver en ufattelig stor indsats, at gennemføre Hammel Hestemarked, og det var helt umuligt uden den store skare af frivillige hjælpere hovedsagelig fra Hammel GF.

Vi er stolte over at være udvalgt som leverandør af frivilligsystem, til at planlægge Hammel GF's mange frivillige's uvurderlige indsats med at skabe Hammel Hestemarked de næste mange år frem.

Læs mere om Hammel Hestemarked her.

Døllefjelde Musse Marked

CrewPlan understøtter de mange hundrede frivillige på dølle.

Døllefjelde Musse Marked har siden 1980 afholdt et af Danmarks bedste kræmmermarkeder, som årligt besøges af mere end 100.000 mennesker i pinsen hvor markedet traditionelt afholdes.

Bag så stor en begivenhed står en stærk frivilligorganisation med mange hundrede frivillige, som år efter år afholder et velorganiseret marked med både kræmmere, en stor og meget populær damefrokost samt herrefrokost. Overskuddet fra markedet fordeles blandt foreninger i området.

Vi er meget stolte over at dølle har valgt CrewPlan som leverandør af IT platformen der skal understøtte de mange kaptajner og formænd der sørger for at markedet løber rundt år efter år.

For yderligere info om Døllefjelde Musse Marked kan du læse mere på deres hjemmeside her https://dfmm.dk/kontakt-os.

DanaCup Hjørring

Danmarks største sportsevent med op til 3000 frivillige bruger CrewPlan

Vi er utroligt glade for at kunne byde velkommen til Dana Cup Hjørring velkommen som ny kunde i CrewPlan familien.

Dana Cup har efter at have udforsket det danske marked for frivilligsystemer grundigt, valgt at bruge CrewPlan som platform for deres mange glade frivillige.

Hver sommer siden 1982 har Dana Cup afviklet international ungdomsfodboldturneringer og er Danmarks største sportsevent og en af verdens største og toprangerede ungdomsturneringer. Hvert sommer vil omkring 3000 frivillige skabe en ungdomsturnering for 20.000 deltagere fra 45 nationer, vi er i CrewPlan stolte og beærede over at være valgt som platform til så stor og fasttømret event.

Læs mere om Dana Cup Hjørring her.

Odsherred Kommune

CrewPlan og Odsherred Volunteers - klar til Tour de France 2022.

Odsherred kommune har valgt CrewPlan som partner til at rekruttere og planlægge de frivilligaktiviteter som kommunen afvikler i forbindelse med at Tour de France kører igennem Odsherred kommune i 2022.

CrewPlan leverer både vores gennemtestede platform til at rekruttere frivillige, hvor Odsherred kommune kan vide sig sikre at alle indsamlede data overholder GDPR reglerne, men også i høj grad vores mange års erfaring med hvordan systemet kan understøtte både opbygning af vagtplaner samt kommunikation med de frivillige i rekrutteringsfasen, før, under og efter afvikling af de aktiviteter der skal løbe af stablen i perioden op til, samt på selve løbsdagen.

Region Syddanmark - Sygehus Sønderjylland

Sygehus Sønderjylland har anbefalet CrewPlan til andre sygehuse i Region Syddanmark...

Sygehus Sønderjylland har en lang og stolt tradition for samarbejdet med frivillige til glæde for borgere, medarbejdere og de frivillige selv. I dag er der ca. 150 solo-frivillige som udfører opgaver af social, omsorgs- og medmenneskelig karakter på sygehuset. Disse frivillige er ikke tilknyttet en forening, men organiseres af hospitalets frivilligkoordinator. Derfor er der et stort behov for både registrering af de frivillige og styring af deres aktiviteter igennem vagtplanlægning og intern kommunikation. Derfor har Sygehus Sønderjylland indgået en samarbejdsaftale med CrewPlan som leverer et IT-system der har disse og mange andre nyttige funktioner.

CrewPlan er blevet valgt fordi systemet kombinerer en attraktiv pris og en intuitiv interface, som er vigtig da størstedelen af sygehuset frivillige er ældre der kun har basale IT-kompetencer. Igennem en dialog med udvikleren har Sygehus Sønderjylland fået indført flere nye funktioner i systemet så det kan dække alle vores behov. Mark som står bag CrewPlan er altid lydhør over for nye ideer og implementerer dem hurtigt og elegant. Desuden er det nemt at få support og løse små problemer uden at vente timevis i en kø.

Sygehus Sønderjylland har anbefalet CrewPlan til andre sygehuse i Region Syddanmark da det er et udmærket redskab til kapacitetsopbygning af frivillighed og styring af frivillige indsatser.

Sygehus Sønderjylland
Tatiana Rusuberg, Frivilligkoordinator
Sygehus Sønderjylland

Region Syddanmark logo

Sønderborg Kommune

CrewPlan og Sønderborg Volunteers - en del af det gode kulturliv.

I forbindelse med Sønderborg Kommunes opbygning af et frivilligkorps til afvikling af Tour de France i 2021, har de indgået et 2 årigt samarbejde med CrewPlan.

CrewPlan blev valgt som leverandør både på grund af systemets brugervenlighed og mange funktioner, men også i høj grad på grund af folkene bag CrewPlans mange års erfaring.

Sønderborg Kommune er kendt for at satse på store begivenheder, der trækker tusindvis af gæster til området. Eksempler er Tour de France, Stella Polaris, Zulu Sommerbio, PostNord Danmark Rundt og Folkefesten d. 11 juni på Dybbøl Banke. Så store arrangementer kan kun lade sig gøre takket været de mange frivillige, der får den brede vifte af opgaver til at gå op i en højere enhed.

Med CrewPlan som event-og frivilligsystem kan Kommunen nemt rekruttere frivillige, samtidig med at det sikres at indsamlede data opbevares sikkert og i overenstemmelse med GDPR loven. De mange frivillige kan selv opdatere deres kontaktoplysninger og får nemt mulighed for at vælge mellem de mange spændende opgaver.

Sønderborg Kommune
Kultur, Event, Idræt og Fritid
Perlegade 53, st.
6400 Sønderborg
Frivillig i Sønderborg Kommune

Sønderborg Kommune logo


Dansk Kano og Kajak Forbund

CrewPlan gør det nemt at rekruttere og planlægge 500 frivillige til VM 2021.

"Crewplan har indtil videre været præcis det, vi søgte til at styre de 500 frivillige, vi forventer til VM2021. Personlig og hurtig service fra Crewplan samt individuelle tilretninger og hjælp, når vi har brug for det.
5 ud af 5 stjerner til Crewplan på alle de områder, der er vigtige, når der arbejdes med en frivillig organisation som vores."

Ulla Nygaard Pedersen, Event manager
2021 ICF Canoe Sprint and Para Canoe World Championships, Denmark

Dansk Kano og Kajak Forbund

Slagelse Kommune

Når Tour de France kører igennem Slagelse Kommune er CrewPlan med til planlægningen.

Når Tour de France kører igennem Slagelse Kommune i 2021, er der flere hundrede frivillige der hjælper med at sikre en god oplevelse for både deltagere og publikum.

Til rekruttering og planlægning af denne kæmpe folkefest, har Slagelse Kommune valgt at anvende CrewPlan for at sikre både arrangører samt de frivillige en nemt tilgængelig fælles platform hvor det er nemt at rekruttere de frivillige, samt kommunikere i tiden op til samt mens Tour de France Caranvanen kører igennem det smukke sommerland.

Med CrewPlan kan de frivillige nemt blive tilmeldt samt selv holde deres oplysninger ajour, opgaver og vagter er nemme at planlægge for Slagelse Kommune samtidig med at de frivillige har en nem og overskuelig adgang til hvilke opgave de kan tilmelde sig til.
CrewPlan sikrer at de frivillige modtager en sms før deres vagt starter sådan at alle frivillige er klar på deres poster på dagen.

Som kommune er der skærpet opmærksomhed på at overholde GDPR reglerne til punkt og prikke, derfor er det essentielt at kunne dokumentere at frivillige har accepteret privatlivspolitik og brugsbetingelser før end de bliver registreret. CrewPlan er udviklet fra starten med Privacy-by-design for at sikre at alle regler overholdes og kan dokumenteres.

RF Experience

RF Experience sætter den unikke viden og erfaring fra Roskilde Festival i spil, CrewPlan spiller med...

I RF Experience samler vi al den viden og erfaring, vi har fra Roskilde Festival, og sætter den i spil i andre sammenhænge. 
Uanset om det gælder musik, kunst og kultur, el og sanitet eller ledelse af frivillige og rådgivning og håndtering af sikkerhed, er vi klar til at omsætte den ekspertise, som arbejdet med Roskilde Festival genererer, til at skabe og understøtte store arrangementer og events af høj kvalitet.

Siden 2018 har RF Experience anvendt CrewPlan til at planlægge vores medarbejderes vagter til koncerter og events, hvor vores eget mandskab samt eksterne leverandører står for teknik ved nogle af Danmarks største koncerter og begivenhender.

Med CrewPlan sikrer vi vores medarbejdere og leverandører adgang til up-to-date informationer som de skal bruge, for at levere den bedste kunde- og publikumoplevelse. I Intranet modulet i CrewPlan kan vores medarbejdere nemt finde alle de dokumenter de skal bruge, som leder giver det et nemt og hurtigt overblik over hvilke ressourcer der er på opgaven og hvor meget tid der er planlagt til kunden.

Samarbejdet med CrewPlan lever op til vores forventning om en professionel og brugervenlig IT platform til både medarbejdere og frivillige, muligheden for at lægge vagtplaner for vores medarbejdere direkte fra mobilen, gør det nemt og hurtigt at få styr på alle forhold omkring planlægningen.

Vores oplevelse med CrewPlan er særdeles positiv, vi får en personlig og særdeles hurtig support og som platform for vores medarbejdere får vi opfyldt alle vores ønsker, nemt hurtigt og til en særdeles attraktiv pris.

Dennis Pallesgaard
RF Experience

RF Experience bruger CrewPlan

SNIK atletik

CrewPlan skaber et hurtigt overblik

Siden starten af 2018 har SNIK Atletik brugt CrewPlan til at rekruttere frivillige til deres tre store løb som afvikles hvert år. Gjensidige Den Grønne Halvmaraton med ca 3.000 løbere er den helt store begivenhed hvor ca 250 frivillige sikrer at løbets deltagere får en fantastisk og sikker løbeoplevelse.

De 5 personer i løbsledelsen bruger CrewPlan til at planlægge en lang række opgaver, som de 250 frivillige selv har mulighed for at vælge nemt og bekvemt. Niels Kristensen fortæller at der anvendes omtrent 200 timer på planlægning – et meget væsentlig tidsbesparelse opnås ved at bruge CrewPlan frem for den traditionelle tilgang med excelark, emails og smsbeskeder. Når de frivillige selv opretter og vedligeholder deres kontaktoplysninger og selv vælger opgaver, kan løbsledelsen bruge deres tid på de mere interessante opgaver og dermed sikre en bedre oplevelse for alle.

Ud over Den Grønne Halvmaraton arrangerer SNIK Atletik også Trailløbet Soultrail i samarbejde med DGI. Løbet foregår i Rude skov med ca 635 løbere. Der hjælper ca 55 frivillige igen med at få løbet afviklet på en sjov og sikker måde. CrewPlan er igen med til at lade løbsledelsen få et hurtigt overblik over alle de planlagte opgaver.

Valentinsløbet i Dyrehaven med ca 350 løbere er det mindste, med ca 350 løbere og 25 frivillige. Alligevel er opgaven med at koordinere alles opgaver, kommunikere med de frivillige gjort nemmere med CrewPlan.

Niels Kristensen, SNIK Atletik

SNIK Atletik logo

Ungehus og spillested Tapperiet i Køge

CrewPlan gør det nemt og overskueligt

Vi har på Tapperiet brugt CrewPlan til at lægge vagtplanerr siden 2018.

Så snart CrewPlan er blevet sat op, er det nemt og overskueligt at bruge og vi er glade for fleksibiliteten i systemet og den nemme måde som både brugere og administratorer kan tilgå vagterne på.

CrewPlan virker!

Jon Pejtersen - projektmedarbejder - Tapperiet i Køge

Spillestedet Tapperiet video
Jon Pejtersen fra Tapperiet fortæller om samarbejdet med CrewPlan

Skråen i Nordkraft

CrewPlan skaber et hurtigt overblik

Som en musikforening og et spillested, der i over 40 år har leveret kulturoplevelser i Nordjylland, som i høj grad er baseret på frivilligt arbejde, har CrewPlan nu gjort det lettere for os at bemande vores vagter og skabe et hurtigt overblik over vores mange frivillige.

Med CrewPlan sparer vi en masse tid, når det kommer til koordineringen og planlægningen af vagterne til vores frivillige, da vi nu nemt kan oprette alle vores arrangementer og vagter i CrewPlan, gøre dem tilgængelige for de frivillige og lade tilmeldingsprocessen gå helt automatisk. Derudover har CrewPlan gjort det hurtigere og mere effektivt for os at kommunikere med de frivillige via mail, sms og intranet-funktionerne, hvilket er til stor glæde for os alle sammen.

Vores frivillige er ligeledes meget glade for brugen af CrewPlan, hvor de nu altid har hurtig adgang til vagtplanen, og hvor de nemt kan tilmelde sig vagter og samtidig følge med i bemandingen på øvrige vagter.

Samarbejdet med CrewPlan er helt forrygende, og det er fantastisk at have en udbyder, der er villig til at foretager ændringer og tilføjelser for at imødekomme vores behov og gøre vores arbejde nemmere og mere overskueligt.

Line Jensen, Frivilligkoordinator Skråen i Nordkraft

Skråen i Nordkraft logo

Danske Ølentusiaster - Ølfestival

356 frivillige gjorde det muligt - sammen med CrewPlan

Danske Ølentusiasters 18. ølfestival i københavn blev en stor success, hvor mere end 350 frivillige gjorde en uvurderlig indsats for at sikre publikum en god oplevelse, hvor bryggerier, importører, håndbryggere og andet godtfolk har præsenteret det ypperligste de formår indenfor øllets verden.

Annette og Carsten har i flere år stået for at rekruttere og koordinere de mange frivillige, en opgave som traditionelt er tæt på uoverskuelig med et hav af sedler, noter, smsbeskeder og telefonopkald.

Med CrewPlan formåede de på kort tid at rekruttere og lave vagtplaner for de mange tusinde timers frivilligt arbejde til dette års ølfestival.

CrewPlan hjælper med at indsamle alle de relevante oplysninger så som tøjstørrelse, hvilken mad de frivillige vil have efter en vagt, samt hvornår de frivillige kan arbejde og meget mere.
Alle oplysninger samles via CrewPlan i et overskueligt interface, som gør det nemt at holde styr på om der nu er det rette antal frivillige til at løfte opgaven på dagen.

Samarbejdet med CrewPlan har fungeret rigtig godt, de har lyttet til vores ønsker og krav, hjulpet med råd og vejledning til hvordan vi skulle anvende systemet bedst muligt og været en god samarbejdspartner, der har været med til at gøre arbejdet med at koordinere så mange frivillige overskueligt.

Annette Thuneby, Carsten Nielsen – Danske Ølentusiaster

Copenhagen Jazz Festival

Over 200 frivillige hjalp til ved flere end 100 festivalvenues – CrewPlan gav overblikket

Da Københavns største musikfestival Copenhagen Jazz Festival blev afviklet for 40. blev der atter brug for en masse dejlige frivillige til at sikre den store succes. De mange frivillige ved dette års jazzfestival fik muligheden for selv at vælge hvor og hvornår de gerne ville arbejde som frivillig igennem CrewPlan, som jazzfestivalen havde valgt at bruge som frivilligsystem.

I CrewPlan kunne den frivilligansvarlige fordele de mere end 4.500 frivilligtimer på i alt 15 individuelle vagtplaner, hvilket sikrede et nødvendigt overblik på frivillighovedkvarteret i Christianhavns beboerhus.

Samtidig gav brugen af CrewPlan de mange frivillige en nem og hurtig adgang til vagtplanerne direkte på deres telefon sådan at det var nemt at planlægge deres individuelle vagtplan.

Da en del af Copenhagen Jazz Festival’s frivillige ikke er fra Danmark var det en stor fordel at de nemt kunne tilgå frivilligsystemet på engelsk, samtidig fik de mange frivillige automatisk tilsendt en smsbesked inden deres vagter startede, dette var med til at sikre at de frivillige mødte op på det rette sted og det rette tidspunkt.

Læs mere om frivillighed hos Copenhagen Jazz Festival

Copenhagen Jazz Festival 2018

Musikklubben Elværket

150 frivillige leverer musikalske oplevelser

Musikklubben Elværket bruger CrewPlan med stor fornøjelse, det giver overblik over vores koncerter og de frivillige som tager vagter. Det er nemt at bruge når det først er sat op. Kan varmt anbefales.

Venlig hilsen Musiklubben Elværket

Musikklubben Elværket logo

Snejbjerg byfest

Crewplan giver tid til andre ting!

Under byfesten i Snejbjerg har vi altid mange frivillige i gang over flere dage.
Det har altid været en krævende opgave at koordinere alle de frivillige og utallige timer er blevet brugt på excel ark og kommunikation med de frivillige via mail, sms, Facebook osv.

Med crewplan er det blevet meget simplere og vi kan i stedet bruge tiden på at gøre byfesten endnu bedre.
Så snart vagterne er lagt ind og alle frivillige er informeret kører det af sig selv og meget nemt.

2018 var første år vi brugte crewplan og ca. 60% af vagterne blev besat den vej rundt. Vi er sikre på, at efterhånden som kenskabet til crewplan vokser lokalt vil endnu flere vagter blive besat den vej rundt.

Målet er at flere arrangementer i Snejbjerg med tiden skal kunne gøre brug af denne database af frivillige.
Den samler data på frivillige et sted, er meget brugervenlig og giver tid til at man kan bruge sine ressourcer andre steder.

Klaus Bindesbøll – Frivilligkoordinator Snejbjerg Byfest